Villkor
Priser:
Alla priser är i SEK, inklusive moms om 25 %.
OBS! Fraktkostnad tillkommer men vi lägger ej på expeditionsavgifter eller liknade. Emballagekostnad kan förekomma i undantagsfall.
Vi reserverar oss för felaktiga prisangivelser på vår hemsida samt prisförändringar till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer.
Beställning:
Betalning sker tryggt och enkelt via Klarna, för företagskunder ber vi er kontakta oss!
Mindre paket upp till 100:- skickas med Postnord, större paket upp till 150:- med DHL Servicepoint.
Leveranstid
Varor på lager skickas inom 1-3. Saknas någon vara beräknas leveranstiden till ca 10 arbetsdagar. Om en beställd vara är restnoterad meddelar vi kunden om detta.
Transportskador
Eventuella transportskador skall anmälas till oss snarast efter det att skadan konstaterats. Dock senast inom 7 dagar.
Hämta i vår butik
Beställda varor kan även hämtas i vår butik i Ockelbo efter överenskommelse.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta oss. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar från leveranstillfället. Vid återsändning av en felaktig eller skadad vara står Pärlans Bygghantverk för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad.
Retur och Ångerrätt
Kund hos Pärlans Bygghantverk och Barrolin Byggnadsvård har enligt distansavtalslagen rätt att ångra köp via internet inom 14 dagar efter leverans av varan. Meddela oss via mejl, hantverk@parlansbygg.se eller ring 0297-741080. Utnyttjas ångerrätten, skall varan sändas tillbaka till oss. När vi har fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka vad kunden har betalat för varan, dvs. exklusive fraktkostnaden till kunden och returen till oss. Vid retur bifoga order/fakturanummer.
Öppet köp
Vid köp av varor i webbutiken gäller öppet köp i 14 dagar. Vid återlämnandet skall varan vara oanvänd.
Bytesrätt
Förutom 14 dagars öppet köp/ångerrätt erbjuder vi kunden 30 dagars bytesrätt efter det att kunden har tagit emot varan. Varan byts mot likvärdig vara eller ett tillgodohavande. Produkten skall vara oanvänd. Kunden står för leveranskostnaderna och transportrisken. Förpacka returförsändelsen väl. När det gäller returnerade varor (Ångerköp) står kunden för transportrisken. Kund som inte hämtar ut eller tar emot dina beställda varor, debiteras för fraktkostnaden, returfrakt, samt hanteringskostnader.
Force majeure.
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida så att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall detta utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner kunden att vi lagrar och använder kundens uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som kunden förväntar sig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har kunden rätt att få den information som vi har registrerat på kunden och om kunden anser den vara felaktig eller irrelevant kan kunden begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall oss. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.
Cookies
Vi använder cookies för statistik för att optimera webbplatsupplevelsen för våra användare. Med dessa cookies får vi insikter i användningen av vår webbplats. Vi ber dig om tillåtelse att placera cookies för statistik. Läs mer om cookies.
Pärlans Bygghantverk och Barrolin Byggnadsvård
Har ni frågor är ni välkomna att mejla på hantverk@parlansbygg.se
Länkar till Konsumentverket och ARN där man kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.s